måndag 31 maj 2010

Den blomstertid snart kommer

Sitter nu ensam på kammaren. Skolavslutningen gick av stapeln i lördags och nu kvarstår lite småpyssel fram till midsommar innan jag får några veckor semester. På torsdag-fredag denna vecka ska jag prata lite om IT i undervisningen. Jag tänkte då nämna lite vad denna kurs givit mig och självklart tips om kursen. Nu när jag sitter med förberedelserna använder jag lite av de verktyg och metoder som nämnt i denna kurs ex Pecha Kucha, prezi, bubbl.us mfl. Nu börjar jag bli van vid applikationerna så till hösten torde jag vara ganska bekväm att skapa med dem.

Parallellt med detta sitter jag med mitt lilla projekt. Det rullar på ganska bra. Jag nyttjade formulärfunktionen i Google Docs för att få in enkätsvar från lärare och elever rörande e-lärande och e-lärande i virtuella miljöer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar