fredag 18 juni 2010

lagring av dokument

Jag sitter nu och städar mitt skrivbord och inser även att jag behöver städa lite i min dator. Trots att vi har möjlighet att spara/hämta dokument från en server på skolan, så har jag en mängd olika kopior på diverse dokument. De ligger på allt från usbminnen till mina datorer (hemma och på jobbet). Jag måste nu ta en liten funderare på hur jag ska lösa detta problem. Är det bara jag som har så lite diciplin att jag tillåter att jag har "samma" dokument på flera ställen? Det blir lite ohållbart i längden då jag inte kan ha koll på vilken fil som har den senaste versionen...

1 kommentar:

  1. jag känner tyvärr igen det där! man måste vara väldigt strukturerad nu förtiden annars blir det kaos. Samma gäller med var man lägger in sina favorit websidor. Just nu har jag både dem på Delicious och på instrumentpanelen hemma. Plus att jag använder mig av Google Reader och RSS :S

    SvaraRadera