onsdag 16 juni 2010

Snart så...

blir det semester. Jag kämpar med min lilla projektrapport och ser ut att vara klar runt midsommar om jag inte blir störd alltför mycket. Jag använder ofta LaTeX till att skriva olika saker då jag tycker det har ett smidigt och snyggt sätt att hantera rubriker, innehållsförteckningar, fotnoter etc. Jag har letat efter liknande funktioner i "vanliga" officeprogram och även onlineversioner såsom Google Docs utan framgång. Så det får bli även LaTeX i fortsättningen.
Som sagt sommaren står för dörren och jag hoppas att jag kommer in i VAL-projektet så jag kan läsa upp till en lärarexamen. Det kan ju vara en idé nu efter snart 12 år i yrket... Jag hoppas att de nya lärarutbildningarna har en kurs likt denna då den öppnat många dörrar för mig, såväl som insikter i nya applikationer/tekniker samt kontakter med andra kursdeltagare. Jag ska i alla fall försöka hänga med på fortsättningskursen och en kurs i betyg och bedömning under hösten.

1 kommentar:

  1. Hmm LaTeX..har jag aldrig hört talas om. Var hittar man det?

    Håller med dig kursens upplägg och innehåll har verkligen varit givande och det är på tiden att lärarutbildningarna inkluderar IKT. Jag håller själv på att läsa min sista termin till låg-och mellanstadie lärare och vi har inte fått något alls om IKT och lärande!! :(

    SvaraRadera