söndag 23 januari 2011

Nya tag...

Det är så lite som återstår, men likt en tårta i personalrummet då delas återstoden av arbete på hälften hela tiden istället för att man tar det som är kvar. Jag kan se lite paralleller till de kurser jag kör lite i distansform att deltagarna tar nästan hela kursen, men orkar inte ända fram och kanske speciellt den sista examinerande uppgiften.
Jag ska nu ta mig själv i kragen och avsluta mitt lilla projekt, som jag påbörjade i våras. Jag har då och sedan dess studerat Project Wonderland, som då ägdes av Sun Microsystems. Sedan mina första studier har Sun blivit uppköpt av Oracle och projektet lever vidare som ett open source-projekt och kan beskådas på webbplatsen www.openwonderland.org.
Ett tag trodde jag att projektet skulle dö ut, men efter att ha följt det på genom webbplatsen, facebook och utvecklarträffar via irc så kan jag konstatera att det lever.
Det är då extra kul att VLEs och lärarande i 3D-miljöer nämn i snackisen för v3. Innan jag nu tänkte ta tag i projektrapporten tänkte jag köra min enkät med en ny årskull för att se om elevernas inställningar och värderingar är lika som förra året.

1 kommentar:

  1. Heja Fredrik!
    Det är härligt att läsa att du tar nya tag nu och vi längtar efter att få läsa din spännande rapport, när den kommer - bättre sent än aldrig :)

    ...hälsar Margareta

    SvaraRadera